Kom igång med mtDNA - webbkurs - för medlemmar

Tisdagen den 20 februari, kl. 18.00-20.30
För medlemmar som testat sitt mtDNA hos företaget FamilyTreeDNA (FTDNA) och vill förstå sitt resultat.

Resultaten från ett test av ditt mitokondrie-DNA (som du ärvt från mamma, mormor o.s.v.) ger dig möjlighet att följa din mödernelinjes vandring genom tusentals år och att bekräfta din släktforskning.

Vi går igenom valda delar av webbkursen ”Kom igång med mtDNA”
Efter denna startträff får du tillgång till materialet/kursen tills vidare för ett rabatterat pris om ca 550 kronor. (50% rabatt)
Självstudier på hemmaplan.

Anmälan är bindande! SSff plockar ut licensnycklar som ni erhåller vid första träffen.

Max 10 medlemmar
Avgift 50 kronor kontant + kursavgift 550 kronor (betalning med kort på plats)
Plats Folkuniversitetets lokaler, Storgatan 3, vån 6, endast hiss

Ta med egen dator! Kontrollera din Haplogrupp (ex.vis J1c2c2) och meddela vid anmälan.